Camera Lucida – pictura si bijuterie contemporana @Galeria Romana

1, Bld. Lascar Catargiu, Bucuresti

Vineri, 20 octombrie, incepand cu ora 19.00, are loc o noua expozitie din traseul CAMERA LUCIDA, care alatura pictura bijuteria contemporane.

Organizat de Assamblage – Asociatia Nationala a Autorilor si Designerilor de Bijuterie Contemporana in colaborare cu Galeria Romana si cu sprijinul Administratiei Fondului Cultural National, proiectul reuneste forme conexe de arta vizuala, intr-un discurs dedicat comemorarii a 100 ani de la incheierea Primului Razboi Mondial.

Bijuterie contemporana: o selectie curatoriala formata din 18 designeri parte din asociatia Assamblage, prezentati in prealabil in cadrul expozitiilor ROOM 40 @ Romanian Design Week 2017 si Camera Lucida – O perspectiva asupra Marelui Razboi prin intermediul bijuteriei contemporane @MNIR – Muzeul National de Istorie a Romaniei.

Designeri expozanti: Ana Marchetanu, Andreia G. Popescu, Arina Nitulescu, Cleopatra Cosulet, Contemporia (Ioana Streza & Alexandru Burlacu), Diana Pantea, Anayd Blu (Diana Tobosaru), Life in Mono (Tana Enedi), Malute (Luiza Teodorescu), Gabriela Secarea, Gena Tudor, Juls (Teodora Rus), Roxana Hodorog, Razvan Popa, Temper (Diana Vasile), Irina Dimiu, Mihaela Dumitrasu si Mihaela Coman.

Design expoziție: Arh. Ioana Ardelean

Curator expozitie: David Sandu

Pictura si ceramica: Lucia Trifan

După 40 ani de absență, Lucia Trifan se întoarce în România să expună in cadrul Galeriei Romane. Pentru această expoziție, a trimis 40 de pânze. În timp ce se afla în România, uraganul Irma a devastat insula in care locuia – St. Martin, distrugand atelierul si implicit, restul de lucrari ramase acolo.

Un discurs despre interferente, conexiuni si viziuni artistice. Bijuteria si formele de artă devin astfel modalități de comunicare vizuală și de educație emoțională, reclamându-și rolul activ în observarea, criticarea și influențarea contextului social si istoric. „Acesta este o oportunitate de a reconsidera viața publică a bijuteriei. Deși poate părea în contradicție cu natura intimă a acesteia, trebuie să reflectăm asupra misiunii bijuteriei contemporane de a relaționa într-o manieră critică cu lumea înconjurătoare. Nu este vorba doar despre a bifa o căsuță de corectitudine politică. Este o dimensiune experimentală a designului etic care pune sub observație preconcepțiile. Asistăm acum la o lărgire a viziunii artistice și a unui context care permite bijuteriei să revină la rolul ei cotidian – de instrument util, liant social și apel la acțiune – nu doar ca o evidență a individualului, cât și un semn de schimbare la nivel mai larg.” Kevin Murray – Signs of Change: Jewellery Designed to Make a Better World

Raspunde

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *